Friday, March 10, 2023

Refleksi Projek: Fasa 1 (Permulaan)


Assalamualaikum.😊

Bertemu lagi kita di Fasa 1  untuk projek inovasi ini.

    Untuk projek inovasi semester ini, kami menggunakan produk inovasi yang kami bina pada semester 1 iaitu Math Twister. Permainan ini berbentuk dam ular digital. Bezanya semester ini, kami telah upgrade produk kami dengan menggunakan elemen animasi dalam projek ini. 

    Permainan ini boleh digunakan untuk murid-murid sekolah rendah dalam membantu mereka menangani masalah yang mereka hadapi semasa proses pembelajaran. Objektif permainan ini untuk meningkatkan kefahaman murid-murid dalam konsep asas matematik seperti operasi tambah, tolak, darab dan bahagi.
 
    Pada peringkat permulaan ini, kami telah membuat mesyuarat secara online di aplikasi Google Meet untuk membincangkan mengenai perisian-perisian yang akan digunakan. Memandangkan semester ini kami telah menggunakan perisian Adobe Photoshop dan Adobe Illustrator, untuk projek inovasi ini, kami mengambil keputusan untuk membina board game menggunakan Adobe Illustrator dan menghasilkan poster projek inovasi ini dengan menggunakan Adobe Photoshop.
 
    Saya berharap dengan terhasilnya produk ini, diharapkan dapat menarik minat murid-murid dalam matapelajaran matematik dan secara tidak langsung murid-murid dapat memperbaiki kelemahan mereka dalam operasi asas matematik.



Perisian -perisian yang digunakan

 


Back
 



 

No comments:

Post a Comment

Refleksi Projek: Fasa 3 (Pembinaan)

Spectra Nightcore · The Final Countdown ~ Nightcore Assalamualaikum.      Sekarang kita sudah berada di fasa ketiga iaitu fasa terakhir. Ak...